zaterdag 18 februari 2017

Het aller allerergste

Het allerergste is om niet gezien te worden.
Ik heb daar wel ervaring mee.
Mijn remedie is dan om mezelf onzichtbaar te maken.
Dan heb ik het zelf gedaan.
Hoef ik me niet te schamen, is het gewoon een waardige keuze.
Het went en het wordt een stijl.

Het aller allerergste is om wel gezien te worden,
om gezien te worden door kwaadwillende, liefdeloze, jaloerse ogen.
Om verkeerd begrepen, verkeerd geïnterpreteerd,
verkeerd beoordeeld te worden.
Om te zien hoe jouw idee wordt afgemaakt, van tafel geveegd, domweg als waardeloos wordt afgedaan en vervolgens bejubeld als het idee van een ander.
Het aller aller allerergste is dat je gezien wordt, terwijl jij jouw allerslechtste kant niet kunt verhullen.
Je wordt betrapt, je valt door de mand, je bent een nepper.

Heb jij een blog? 'Uhh....ja.....'
Dat is in hè, tegenwoordig.
(Denk niet dat je uniek bent).
Ben je daar niet te oud voor?
Maak je schilderijtjes?
Verkoopt dat nou of is het tijdverspilling?
Laat eens iets zien.
O dat.
Heb je niet meer.
Nou ja, als jij het leuk vindt om een beetje te fröbelen.


Hoezo deze illustraties?
Nou, dat maak ik dus.
Leuk.
Weet je wat ook leuk is, nee echt fantastisch
..................... bla bla bla ...........


1 opmerking:

  1. Erg mooi de kunstwerken/illustraties die je hierbij plaatst. Vooral de aquarel in het schrift vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen